Wychowanie Fizyczne

PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA

Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W KLASACH IV- VIII

PIBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ

IM.ŚW. URSZULI LEDÓCHOWSKIEJ
W JEŻOWEM – KAMERALNEM

Ocena z wychowania fizycznego (semestralna/roczna)

  • Postawa ucznia
  • Zachowanie na zajęcia
  • Poziom umiejętności ruchowych
  • Wiadomości z zakresu edukacji fizycznej

Obszar oceniania:

  1. Postawa ucznia:
  • aktywność i zaangażowanie
  • przygotowanie do zajęć (odpowiedni strój)
  • systematyczność udziału w zajęciach
  • postawa wobec przedmiotu
  • wywiązywanie się z postawionych zadań
  • udział w zajęciach pozalekcyjnych, pozaszkolnych i zawodach sportowych
  • praca na rzecz szkolnego wychowania fizycznego
  1. Zachowanie na zajęciach:
  • przestrzeganie zasad bezpieczeństwa
  • stosunek do nauczyciela/prowadzącego i innych uczniów
  • przestrzeganie ustalonych reguł i przepisów
  1. Poziom umiejętności ruchowych:
  • Postęp w opanowaniu umiejętności rekreacyjnych i sportowych wymienionych w podstawie programowej wychowania fizycznego na danym etapie kształcenia
  1. Wiadomości z zakresu edukacji fizycznej:
  • Znajomość zasad zdrowego stylu życia
  • Podstawowe przepisy gier rekreacyjnych i zespołowych,
  • Wiadomości odnoszące się do zdrowia, rozwoju fizycznego, psychicznego, społecznego i sprawności.
  1. Rozwój fizyczny, sprawność fizyczna, wydolność:
  • – wysokość i ciężar ciała
  • – postawa ciała
  • – marszowo-biegowy test Coopera
  • – sprawność i wydolność fizyczna mierzona prostym testem.

Ocena rozwoju fizycznego, sprawności i wydolności organizmu stanowi informację dla ucznia, rodzica i nauczyciela.

Zasady oceniania:

  • ocena semestralna/roczna z wychowania nie jest średnią arytmetyczną ocen cząstkowych;
  • wszystkie obszary oceniania eksponują wysiłek ucznia oraz uwzględniają zdefiniowane
    w podstawie programowej umiejętności i wiadomości;
  • ocenę semestralną i roczną z wychowania fizycznego wystawia nauczyciel prowadzący zajęcia lekcyjne;
  • przy ocenianiu ucznia z wychowania fizycznego na pierwszym miejscu brany jest pod uwagę wysiłek wkładany przez ucznia w zajęcia ( zaangażowanie);
  • bardzo ważnym elementem przy wystawianiu uczniowi oceny z wychowania fizycznego jest regularne przynoszenie przez niego stroju sportowego biała koszulka ( bez żadnych aplikacji) i czarne dresy, spodenki bądź legginsy oraz obuwie sportowe na białej podeszwie bądź halówki: uczeń ma prawo do 4 zwolnień z wychowania fizycznego każde kolejne to ocena niedostateczna –ocena niedostateczna oznacza obniżenie oceny semestralnej/rocznej o jeden stopień;
  • ocena z wychowania fizycznego może być podniesiona o jedną do góry za wysokie osiągnięcia sportowe lub inne szczególne działania i zasługi;
  • za 100% obecności i zaangażowanie w semestrze uczeń może mieć podwyższoną ocenę
    o jeden stopień;
  • ocena na koniec I semestru lub roku szkolnego może być podniesiona tylko o jeden stopień;
  • uczeń ma prawo do poprawy oceny cząstkowej – dwa tygodnie od otrzymania oceny z zaliczenia;
  • uczeń jest informowany o uzyskaniu danej oceny na bieżąco;
  • rodzice otrzymują informację o ocenach na bieżąco i na zebraniach rodzicielskich;
  • uczeń może być zwolniony z zajęć wychowania fizycznego decyzją administracyjną dyrektora szkoły na podstawie opinii o ograniczonych możliwościach uczestnictwa w tych zajęciach.

Szczegółowe kryteria oceny z poszczególnych obszarów oceniania

OBSZAR 1. POSTAWA UCZNIA NA ZAJĘCIACH

  1. Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który:
  • Wykazuje bardzo dużą aktywność i zaangażowanie na lekcjach.
  • Jest zawsze przygotowany do zajęć (posiada zawsze strój sportowy).
  • Wkłada bardzo dużo wysiłku w wykonywane zadania.
  • Powierzone mu zadania wykonuje sumiennie i starannie.
  • Systematycznie uczęszcza na zajęcia – ewentualne nieobecności ma usprawiedliwione.
  • Przestrzega zasad fair play na boisku i w życiu.
  • Chętnie i systematycznie uczestniczy w zajęciach pozalekcyjnych.
  • Chętnie pracuje na rzecz szkolnego wychowania fizycznego.
  • Chętnie reprezentuje szkołę w rozgrywkach sportowych i osiąga znaczące sukcesy.
  1. Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:
  • Na zajęciach jest aktywny i zaangażowany.
  • Jest przygotowany do zajęć.
  • Starannie i sumiennie wykonuje powierzone mu zadania.
  • Systematycznie uczęszcza na zajęcia.
  • Przestrzega zasad fair play na boisku.
  • Dość regularnie uczestniczy w zajęciach pozalekcyjnych.
  • Pracuje na rzecz szkolnego wychowania fizycznego.
  1. Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:
  • Nie zawsze jest aktywny i zaangażowany na zajęciach.
  • Z reguły jest przygotowany do zajęć (dopuszcza się czterokrotny brak stroju w semestrze).
  • Dość często jest nieobecny na zajęciach.
  • Potrzebuje motywacji podczas wykonywania zadań ruchowych.
  • W zajęciach pozalekcyjnych uczestniczy nieregularnie.
  • Nie pracuje na rzecz szkolnego wychowania fizycznego.
  1. Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:
  • Nie wykazuje szczególnej aktywności na zajęciach.
  • Bywa bardzo często nieprzygotowany do zajęć.
  • Często jest nieobecny na zajęciach.
  • Powierzone mu zadania wykonuje niestarannie i niedbale.
  • Nie uczestniczy w zajęciach pozalekcyjnych i pozaszkolnych.
  • Nie pracuje na rzecz szkolnego wychowania fizycznego i nie szanuje powierzonego mu sprzętu sportowego.
  1. Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:
  • Na zajęciach nie wykazuje żadnej aktywności.
  • Regularnie jest nieprzygotowany do zajęć.
  • Bardzo często opuszcza zajęcia.
  • Powierzone mu zadania wykonuje bardzo niestarannie, okazując lekceważący stosunek do tego co robi.
  1. Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który:
  • Na zajęciach nie wykonuje i nie chce wykonywać żadnych powierzonych mu zadań.
  • Wykazuje skrajnie lekceważący stosunek do przedmiotu.
  • Do zajęć nigdy nie jest przygotowany. Samowolnie i nagminnie opuszcza zajęcia.
  • Na zajęciach nie wykonuje i nie chce wykonywać żadnych powierzonych mu zadań.
  • Wykazuje skrajnie lekceważący stosunek do przedmiotu.
  • Do zajęć nigdy nie jest przygotowany.
  • Samowolnie i nagminnie opuszcza zajęcia.

OBSZAR 2. ZACHOWANIE UCZNIA NA ZAJĘCIACH

  1. Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który:
  • Prezentuje postawę godną naśladowania: jest koleżeński, życzliwy, cechuje go wysoka kultura osobista.
  • Nigdy nie używa wulgaryzmów.
  • Nigdy nie stosuje przemocy wobec innych.
  • Troszczy się o bezpieczeństwo swoje i innych.
  • Zawsze przestrzega ustalonych reguł i zasad postępowania.
  • Doskonale potrafi współpracować na boisku i poza nim.
  • Potrafi dokonać samooceny własnego zachowania.
  • Jest odpowiedzialny za zdrowie własne i innych: nie pali papierosów, nie pije alkoholu, nie zażywa narkotyków i środków psychoaktywnych oraz stosuje zasady bezpieczeństwa.
  • Właściwie pełni rolę zawodnika, sędziego i kibica.
  • Właściwie i z szacunkiem odnosi się do nauczyciela.
  1. Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:
  • Jest koleżeński i kulturalny wobec innych.
  • Zdarzają mu się pojedyncze przypadki brzydkiego wyrażania się.
  • Zdarzają mu się pojedyncze przypadki użycia siły wobec innych.
  • Stara się przestrzegać ustalonych reguł i zasad postępowania.
  • Unika zachowań zagrażających zdrowiu własnemu i innych.
  • Przestrzega zasad bezpieczeństwa na zajęciach.
  • Współpracuje w zespole.
  • Dokonuje próby samooceny własnego zachowania.
  • Stara się właściwie pełnić rolę zawodnika, sędziego i kibica.
  • Właściwie odnosi się do nauczyciela.
  1. Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:
  • Swoim zachowaniem nie budzi większych zastrzeżeń.
  • Stara się być koleżeński wobec innych.
  • Czasami zdarzają się przypadki użycia wulgaryzmów.
  • Czasami zdarzają się przypadki użycia siły wobec innych.
  • Stara się przestrzegać ustalonych reguł i zasad zachowania oraz zasad bezpieczeństwa.
  • Zdarzają się przypadki niewłaściwych zachowań zagrażających zdrowiu własnemu i innych.
  • Nie zawsze potrafi współpracować w zespole.
  • Nie dokonuje próby samooceny własnego zachowania.
  • Nie zawsze właściwie pełni rolę zawodnika, sędziego czy kibica.
  • Czasami odnosi się niewłaściwie do nauczyciela.
  1. Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:
  • Wykazuje braki w zakresie wychowania społecznego – wobec innych jest niekulturalny i niekoleżeński.
  • Często używa wulgaryzmów i brzydkich wyrażeń.
  • Często używa siły wobec innych, zdarzają się przypadki agresji.
  • Nie potrafi współpracować w zespole.
  • Nie przestrzega zasad bezpieczeństwa na zajęciach.
  • Stwarza zagrożenie dla własnego zdrowia poprzez niewłaściwe i niezdrowe zachowania i postawy.
  • Nie potrafi zachować się jako zawodnik, sędzia i kibic.
  • Często odnosi się niewłaściwie do nauczyciela.
  1. Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:
  • Wykazuje bardzo duże braki w zakresie wychowania społecznego – jest bardzo niekulturalny i wrogo nastawiony wobec innych.
  • Bardzo często używa brzydkich wyrażeń i wulgaryzmów wobec innych uczniów.
  • Jest agresywny wobec innych.
  • Stwarza poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa innych.
  • Nie przestrzega zasad zdrowego stylu życia.
  • Jest niekulturalny i arogancki wobec nauczyciela.
  1. Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który:
  • Systematycznie łamie zasady współżycia z innymi – jest skrajnie niekulturalny, bardzo wrogo nastawiony do innych, nagminnie stosuje przemoc wobec innych.
  • Używa bardzo wulgarnego języka.
  • Stanowi zagrożenie dla innych uczniów.
  • Do nauczyciela odnosi się skrajnie niewłaściwie i bardzo arogancko.
  • Z premedytacją dezorganizuje pracę na zajęciach.

OBSZAR 3. POZIOM UMIEJĘTNOŚCI RUCHOWYCH

  1. Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który:
  • Wkłada duży wysiłek w opanowanie nowych umiejętności ruchowych: sportowych, rekreacyjnych i utylitarnych.
  • Potrafi prawidłowo opisać własną postawę ciała.
  • Stosuje prawidłową technikę w grze podczas: kozłowania piłki w biegu ze zmianą kierunku ruchu, prowadzenia piłki w biegu ze zmianą kierunku ruchu, podania piłki jednorącz i oburącz, rzutu piłki do kosza, rzutu i strzału piłki do bramki, odbicia piłki sposobem górnym.
  • Stosuje prawidłową technikę podczas gry w:, unihokeja i inne gry rekreacyjne.
  • Wykonuje bezbłędnie przewrót w przód z marszu i przewrót w tył.
  • Wykonuje własny układ gimnastyczny.
  • Inicjuje i organizuje dowolną zabawę lub grę ruchową.
  • Dobiera odpowiedni strój i obuwie do ćwiczeń w zależności od miejsca zajęć oraz pogody.
  • Potrafi dobrać kilka ćwiczeń kształtujących wybrane zdolności motoryczne.
  1. Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:
  • Stara się opanować jak najwięcej nowych umiejętności ruchowych: sportowych, rekreacyjnych, utylitarnych.
  • Opisuje ogólnie własną postawę ciała.
  • Stosuje w grze w miarę poprawnie: kozłowanie i prowadzenie piłki w biegu i ze zmianą kierunku ruchu, podania piłki jednorącz i oburącz, rzuty i strzały piłki do kosza i do bramki, odbicia piłki sposobem górnym.
  • Stosuje w miarę poprawną technikę gry unihokeja.
  • Potrafi zorganizować dowolną zabawę lub grę ruchową.
  • Z drobnymi błędami wykonuje przewrót w przód i w tył.
  • Potrafi dobrać odpowiedni strój sportowy do panującej pogody.
  • Potrafi dobrać po jednym ćwiczeniu kształtującym wybrane zdolności motoryczne oraz ułatwiającym utrzymywanie prawidłowej postawy ciała.
  1. Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:
  • Nie wykazuje specjalnego zaangażowania w opanowanie nowych umiejętności ruchowych.
  • Z pomocą nauczyciela omawia własną postawę ciała.
  • Stosuje w grze tylko niektóre elementy techniki.
  • W miarę swoich możliwości uczestniczy w niektórych grach rekreacyjnych.
  • Potrafi zorganizować dowolną zabawę lub grę ruchową.
  • Podejmuje próby wykonania przewrotu w przód i w tył.
  • W miarę prawidłowo dobiera strój do panującej pogody.
  1. Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:
  • Nie wykazuje chęci do opanowania nowych umiejętności ruchowych.
  • Nie potrafi opisać własnej postawy ciała.
  • Nie potrafi lub nie chce zastosować prawidłowej techniki gry w grach sportowych lub rekreacyjnych.
  • Nie potrafi zorganizować dowolnej zabawy lub gry.
  • Nie podejmuje próby wykonania przewrotu w przód i w tył.
  • Nie potrafi dobrać odpowiedniego stroju do panującej pogody.
  1. Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń , który:
  • Nie podejmuje żadnych prób opanowania nowych umiejętności sportowych i rekreacyjnych.
  • W czasie gry umyślnie stosuje błędną technikę.
  • Nie zależy mu na opanowaniu żadnych nowych umiejętności.
  1. Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który:
  • Nie wykonuje żadnych powierzonych mu zadań na zajęciach.
  • Nie podchodzi do ćwiczeń i pokazuje swoim zachowaniem, że nie zależy mu na opanowaniu żadnych umiejętności ruchowych.

OBSZAR 4. WIADOMOŚCI Z ZAKRESU EDUKACJI FIZYCZNEJ

  1. Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który:
  • Wyjaśnia zależność pomiędzy aktywnością fizyczną a zdrowiem.
  • Wymienia i omawia zasady zdrowego stylu życia.
  • Omawia sposoby postępowania w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia.
  • Wyjaśnia, dlaczego należy chronić organizm przed nadmiernym nasłonecznieniem i wyziębieniem.
  • Zna zasady bezpieczeństwa podczas zajęć ruchowych oraz zasady bezpiecznego zachowania się nad wodą i w górach.
  • Wymienia zasady czystej gry w sporcie i w życiu oraz wyjaśnia, dlaczego należy przestrzegać ustalonych reguł w trakcie rywalizacji sportowej.
  • Opisuje prawidłową postawę ciała.
  • Wymienia zasady i metody hartowania organizmu.
  • Interpretuje wynik pomiaru tętna przed i po wysiłku fizycznym.
  • Omawia znaczenie prawidłowego podnoszenia ciężarów.
  • Zna podstawowe przepisy gier rekreacyjnych i sportowych.
  • Wymienia nazwiska wybitnych polskich sportowców.
  • Zna podstawowe zasady poruszania się po drodze.
  • Omawia prawidłowe zachowanie się zawodnika i kibica sportowego.
  1. Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:
  • Wymienia podstawowe zasady aktywnego wypoczynku.
  • Wymienia zasady bezpieczeństwa na zajęciach ruchowych oraz zasady zachowania się nad wodą i w górach.
  • Wymienia podstawowe cechy prawidłowej postawy ciała.
  • Zna podstawową zasadę podnoszenia ciężarów.
  • Zna podstawowe przepisy gier rekreacyjnych i sportowych.
  • Zna podstawowe zasady poruszania się po drodze.
  • Omawia postępowanie w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia.
  • Wymienia podstawowe zasady hartowania organizmu.
  • Zna podstawowe zasady zachowania się zawodnika i kibica.
  • Wie, jak zachować się na zabawie tanecznej i dyskotece.
  • Podaje niektóre nazwiska znanych polskich sportowców.
  • Wie, jak udzielić poszkodowanemu pomocy.
  • Wie, jak ochronić się przed nadmiernym nasłonecznieniem.
  1. Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:
  • Ma pewne kłopoty z wymienieniem podstawowych zasad zdrowego stylu życia.
  • Wie, jak zachować się w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia.
  • Wymienia niektóre zasady bezpieczeństwa podczas zajęć ruchowych oraz wie, jak zachować się nad wodą i w górach.
  • Wymienia co najmniej dwie wady postawy ciała.
  • Zna pobieżnie przepisy gier rekreacyjnych i sportowych.
  • Zna podstawowe przepisy poruszania się po drodze.
  • Wie, w jaki sposób powinno się podnosić ciężary.
  • Rozumie rolę aktywności fizycznej dla zdrowia człowieka.
  • Zna podstawowe zasady ochrony przed nadmiernym nasłonecznieniem.
  • Zna ogólne zasady zachowania się jako zawodnik oraz jako kibic.
  1. Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:
  • Wymienia tylko niektóre zasady zdrowego stylu życia.
  • Nie rozumie zależności pomiędzy aktywnością fizyczną a zdrowiem.
  • Nie potrafi wymienić podstawowych zasad bezpieczeństwa podczas zajęć ruchowych.
  • Nie zna sposobów postępowania w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia.
  • Nie wie, jak ochronić organizm przed nadmiernym nasłonecznieniem.
  • Nie potrafi podać przykładu wady postawy ciała.
  • Bardzo słabo zna podstawowe przepisy gier rekreacyjnych i sportowych.
  • Bardzo słabo zna podstawowe przepisy poruszania się po drogach.
  • Nie potrafi wymienić zasad i metod hartowania.
  • Nie potrafi wymienić zasad zachowania się w roli zawodnika i kibica.
  1. Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:
  • Nie potrafi wymienić zasad zdrowego stylu życia.
  • Nie odpowiada na zadawane mu pytania lub odpowiada jednym słowem.
  • Nie zna podstawowych przepisów gier oraz przepisów ruchu drogowego. Nie zależy mu na przyswojeniu nowych wiadomości.
  1. Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który:
  • Z uporem i premedytacją nie udziela odpowiedzi na żadne z zadanych mu pytań.
  • Nie chce przyswoić żadnych wiadomości dotyczących wychowania fizycznego i zdrowia.
  • Lekceważy wszelkie próby nawiązania z nim rozmowy na omawiany temat

ZWOLNIENIA UCZNIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

Uczeń może być zwolniony z realizacji zajęć wychowania fizycznego i obecności na lekcjach wychowania fizycznego, po spełnieniu warunków:

  • lekcje wychowania fizycznego umieszczone są w planie zajęć jako pierwsze lub ostatnie w danym dniu,
  • rodzice ucznia wystąpią z podaniem do Dyrektora Szkoły, w którym wyraźnie zaznaczą, że przejmują odpowiedzialność za ucznia w czasie jego nieobecności na zajęciach.
  • Uczeń zwolniony z realizacji zajęć wychowania fizycznego ma obowiązek uczęszczać na lekcje tego przedmiotu, jeżeli w tygodniowym planie zajęć są one umieszczone w danym dniu pomiędzy innymi zajęciami lekcyjnymi. 
  • Uczeń zwolniony z określonych ćwiczeń na lekcjach wychowania fizycznego ma obowiązek uczęszczać na lekcje tego przedmiotu.

Przedmiotowy system oceniania uwzględnia uczniów z orzeczeniami o niepełnosprawności. W zależności od stopnia niepełnosprawności i zaleceń odpowiedniej poradni lub lekarza wymagania w stosunku do takich uczniów są niższe, ponadto uczniowie są zwalniani z ćwiczeń, które są przeciwwskazane na ich bezpieczeństwo i stan zdrowia.

W semestrze, w którym uczeń był zwolniony z realizacji zajęć z wychowania fizycznego i nie uzyskał wymaganej liczby ocen, które byłyby podstawą do klasyfikacji – wpisuje się zwolniony.

Uczeń nabiera uprawnień do zwolnienia z zajęć wychowania fizycznego, po otrzymaniu decyzji Dyrektora Szkoły.

TRYB I WARUNKI UZYSKANIA WYŻSZEJ NIŻ PRZEWIDYWANA

ROCZNEJ OCENY Z ZAJĘĆ WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

  1. Uczeń może ubiegać się o podwyższenie przewidywanej oceny tylko o jeden stopień i tylko w przypadku, gdy co najmniej połowa uzyskanych przez niego ocen cząstkowych (umiejętności i wiadomości) jest równa ocenie, o którą się ubiega, lub od niej wyższa.

  2. Uczeń, powinien wykazać się aktywnością, zaangażowaniem i systematycznością udziału w lekcji minimum na poziomie dostatecznym.

  3. Na 7 dni przed klasyfikacyjnym posiedzeniem Rady Pedagogicznej, uczeń przystępuje do przygotowanego przez nauczyciela WF, dodatkowego sprawdzianu praktycznego, obejmującego tylko zakres obszarów: wiadomości i umiejętności.

  4. Pozostałe obszary podlegające ocenianiu: postawa – aktywność – zaangażowanie, systematyczność udziału ucznia w zajęciach oraz aktywność ucznia w działaniach podejmowanych przez szkołę na rzecz kultury fizycznej – nie mogą być przez ucznia poprawiane, ponieważ spełnienie tych wymagań jest możliwe w określonym przedziale czasowym (co najmniej semestr).

  5. Uczeń, który nie wykazuje się aktywnością, zaangażowaniem i systematycznością udziału w lekcji minimum na poziomie dostatecznym, nie może ubiegać się
    o podwyższenie oceny, ze względu na to że:

przy ustalaniu oceny z wychowania fizycznego, zajęć technicznych, plastyki, muzyki i zajęć artystycznych należy przede wszystkim brać pod uwagę wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tych zajęć, a w przypadku wychowania fizycznego – także systematyczność udziału ucznia w zajęciach oraz aktywność ucznia w działaniach podejmowanych przez szkołę na rzecz kultury fizycznej”.

  1. Sprawdzian praktyczny obejmuje wykazanie się przez ucznia wiedzą przedmiotową wykorzystaną w praktycznym działaniu – w połączeniu z ćwiczeniami.

  2. Sprawdzian składa się z zadań praktycznych w zakresie wymagań opracowanych dla klasy, stosownie do oczekiwanej oceny.  

  3. Sprawdzian, oceniony zgodnie z przedmiotowym systemem oceniania (Statut), zostaje dołączony do dokumentacji.

  4. Poprawa oceny rocznej może nastąpić jedynie w przypadku, gdy sprawdzian został zaliczony na ocenę, o którą ubiega się uczeń.

  5. Ostateczna ocena roczna nie może być niższa od oceny proponowanej, niezależnie od wyników sprawdzianu, do którego przystąpił uczeń w ramach poprawy.

Opracowała:

Joanna Zybura